Facebook Twitter Youtube

Судові подкасти: команда «Секретар-Помічник-Суддя»

Учасники: суддя Шостого ААС Наталія Єгорова, секретарка судового засідання Лілія Казюк, помічник судді Артем Дерев’янко, прессекретарка суду Ольга Шкіль 

 
Напередодні Днів адміністративної юстиції (6 липня 2005 року набув чинності Кодекс адміністративного судочинства України) ми підготували подкаст на тему, мабуть, у певних сенсах одну з найважливіших у житті – створення ефективної команди на роботі.
Враховуючи нашу специфіку, обговорюватимемо:
• налагодження стосунків у команді «Сектера-Помічник-Суддя»;
• особисті лайфхаки в подоланні буденних проблемних ситуацій;
• даємо поради від кожного члена команди на основі власного досвіду, як поводитися, коли починаєш працювати в новому колективі;
• спогади й багато сміху.
Учасники розмови: суддя Шостого ААС Наталія Єгорова, помічник судді Артем Дерев’янко, секретарка судового засідання Лілія Казюк, прессекретарка суду Ольга Шкіль.

Учасники: суддя Шостого ААС Наталія Єгорова, секретарка судового засідання Лілія Казюк, помічник судді Артем Дерев’янко, прессекретарка суду Ольга Шкіль.  

 

Ольга Шкіль, прессекретарка суду: Шановні слухачі, вас вітає Шостий апеляційний адміністративний суд. Темою цього подкасту стане створення команди. Такої, щоб судовий розгляд справ, попередня підготовка та наступні дії були злагодженими, усе здійснювалося вчасно і кожен із членів команди міг розраховувати одне на одного.

Ці слова про роботу команди «Секретар-Помічник-Суддя». Отже, розпочнемо.

Cьогодні спілкуватимемося із суддею Шостого ААС Наталією Єгоровою, її помічником Артемом Дерев’янком й секретаркою судового засідання Лілією Казюк.

Ольга Шкіль: Наскільки мені відомо, ви в команді разом працюєте менше року, але емоції, спогади свіжі. Згадайте, будь ласка, з чого ви розпочинали і чи важко було одразу активно працювати.

Наталія Єгорова, суддя: Ми розпочали працювати разом з вересня 2019 року, тобто трошки менше року. Але таке враження, що ми працюємо разом уже дуже давно. У мене так точно. У чому було саме запитання?

Ольга Шкіль: З чого ви розпочинали. Але найважливіше, мабуть, питання, чи важко було одразу активно працювати?

Наталія Єгорова: Розпочинали зі слухання справ. Тому що я вийшла з відпустки, у мене повністю змінився колектив: новий помічник, секретар. Ми в понеділок почали разом працювати, а вже в середу у нас було 18 справ.

Артем Дерев’янко, помічник судді: У понеділок у нас 4 справи термінові були призначені, а потім уже колегія повноцінна. Доповню, що все почалося все ж таки зі знайомства. Забігаючи наперед, це, мабуть, був дуже хвилюючий момент, але потім з першого знайомства робота пішла. І колектив, думаю, у нас дружній.

Лілія Казюк, секретарка судового засідання: Особисто в мене відбулося знайомство з Артемом, оскільки ми до цього не працювали, а  Наталію Миколаївну я знала ще, напевно, з першого дня роботи в суді. Тому не було ніяких дискомфортних ситуацій. А з Артемом знайшли спільну мову і, як на мене, доволі швидко почали працювати й іти в одну ногу, до однієї цілі.

Ольга Шкіль: Чого ви боялися на початку спільної роботи? Це новий колектив, нові люди. Чи був мандраж у перший спільний робочий день або в перший спільний день судових засідань?

Наталія Єгорова: Було бажання насамперед відчувати себе єдиним цілим, тому що я теж працювала й секретарем судового засідання, і помічником і можу сказати однозначно, що є команда. І секретар з помічником - це дійсно одна команда, яка прагне однієї цілі, допомагають одне одному. А моя основна ціль була, щоб цей колектив, наш маленький мікроклімат (ми працюємо втрьох), щоб нам було комфортно, щоб у нас була дружня атмосфера та щоб ми всі почували себе єдиним цілим.

Ольга Шкіль: Як ви загалом створили команду? Чи взагалі був час на створення команди? Можливо, ви щось спеціально вигадували для зміцнення взаємин?

Наталія Єгорова: Від себе, напевно, скажу, що було настільки комфортно, не було напруженості в стосунках, не було бажання заповнити порожнечу. Відразу було все так: і робота, і стосунки з першого дня були гарними, добрими й щирими. Я б так сказала, так я відчувала.

Артем Дерев’янко: Я вважаю, що нам передусім допомагало почуття гумору, тому що в навіть найскладніших ситуаціях, моментах ми могли якось трішки цю ситуацію «зняти», посміятися, знову сісти й продовжити працювати в гарному настрої. А якщо працюєш у гарному настрої, з гарним колективом, тоді робота йде швидше, ефективніше. Я вважаю, що це теж було однією із запорук успішності нашої команди.

Лілія Казюк: Періодами, коли ми допізна з Артемом затримувалися, у нас виникало бажання навіть заспівати інколи, тому що вже ситуація виходила з-під контролю, бо, правда, роботи було багато. Але ми не засмучувалися та йшли далі.

Ольга Шкіль: Розкажіть, як ви розподіляєте свій час і свої обов’язки? Я розумію, що в помічника, секретаря, судді максимально різні обов’язки, але можливо, є якісь поради в цьому питанні.

Наталія Єгорова: Я вважаю, що кожна людина має сама планувати свою роботу. У нас немає такого, що з дев’ятої години ми робимо такі-то справи, з десятої чи в обід ми відпочиваємо. Тобто кожен планує свою роботу самостійно. Головне, щоб кожен з нашого колективу розумів, що відповідальність є відповідальність і в усіх у нас одна ціль – гарно й вчасно розглянути справи. Тому в нас планування як такого немає, є просто бажання якісно виконати нашу роботу. 

Артем Дерев’янко: Дійсно, через те, що в нас усіх різні поточні завдання, але об’єднані однією метою – ефективне забезпечення правосуддя, розгляду справ. І тому кожен, здійснюючи відповідальну роботу на своєму секторі, напрямі, він бачить головне. Ніхто не соромиться допомогти одне одному, вказати на якісь недоліки, якщо хтось помітив. Це завжди сприймається дружньо, а не як якесь намагання людині докорити.

Ольга Шкіль: Як якась критика, так?

Артем Дерев’янко: Так-так, ні в якому разі. Це завжди дружня підтримка, допомога. Я вважаю, що це теж надзвичайно важливо в колективі. І теж дуже цінуємо.  

Ольга Шкіль: Послухаючи вас, хочеться разом з вами працювати, у вашу команду. Але все ж таки всі ми люди, і, можливо, є якась проблема, яка була в налагодженні ваших робочих стосунків, і ви її вирішили? Або ж у чому ви найбільше між собою не сходились, але згодом пристосувалися?

Лілія Казюк: Спершу нам було складно знаходити справу якусь конкретну, але потім ми дійшли спільного консенсусу, і таких проблем більше не виникало. Навпаки, було інколи навіть кумедно: справа стоїть, скажімо так, перед носом, а ми її не бачимо. Але вона знаходилась, і ми далі працювали.

Наталія Єгорова: Складається враження, Лілю, що ми справи губимо. (сміються)

Ольга Шкіль: Може, у цьому й сила команди - спільні проблеми й спільне вирішення.

Наталія Єгорова: Дійсно ніколи не чула від Артема чи від Лілі «це не моя робота» або «я цього робити не буду». Я з таким у житті стикалася, такі стосунки у секретаря й помічника. «Я виконую тільки свої обов’язки». Тут немає такого. В Артема є відповідно більше роботи, йому завжди допоможе Ліля, сама запропонує допомогу. І навпаки. За це я дуже ціную наш колектив: завжди є бажання допомогти одне одному, ніхто не цурається ніякої роботи.

Ольга Шкіль: Окрім цього, чи був якийсь момент або ситуація, яка дала зрозуміти кожному з вас, що вам комфортно і бажання працювати саме в цій команді? Лілю, ти смієшся. Може, ти хочеш відповісти на це питання?

Лілія Казюк: Насправді з першого дня було зрозуміло, що знайшлася команда однодумців, які вміють як працювати, так і посміятися знову ж таки. І нам було комфортно з першого дня. Дійсно, Наталія Миколаївна правду каже. Тому абсолютно нічого не можу додати.

Ольга Шкіль: Мені здається, нам треба було знайти іншу команду, у якій були якісь проблеми. (сміються)

Наталія Єгорова: Доброзичлива атмосфера. Що важливо особисто для мене? Коли заходиш у кабінет, ти бачиш, що в секретаря та помічника гарні стосунки, вони допомагають одне одному, що вони усміхаються. Немає ось цієї напруженості в стосунках, а відповідно немає конфліктів. Це впливає на роботу. Якщо людина в гарному настрої, вона бажає працювати, швидше виконувати свою роботу. Для мене це головне.

Артем Дерев’янко: Напевно, також важливі людські взаємини в тому плані, що завжди можна звернутися до будь-кого за порадою не тільки робочою, а й поза робочою. Відчути підтримку, поділитися своїми переживаннями, які стосуються особистого життя. Тому що, як би там не було, а наше особисте життя надзвичайно сильно впливає на нашу роботу. І якщо ти маєш якусь підтримку, розрядку в колективі, це теж допомагає впоратися з незгодами, продовжувати працювати ефективно.

Ольга Шкіль: І тримати темп у роботі.

Наталія Єгорова: Ми в колективі часто обговорюємо не тільки робочі питання. Тобто цікавимося справами одне одного.

Ольга Шкіль: Але ми про ці секрети не будемо у вас питати. (сміються)

Наталія Єгорова: Ми це робимо в обідню перерву.

Ольга Шкіль: Оскільки ми поринули трошки в спогади, чи можете ви згадати смішні моменти (вони у вас є, я так думаю) або максимально нервові, які пов’язані з вашою командою, спільною роботою?      

Наталія Єгорова: Смішні моменти...Не можу сказати, що це смішні. Ми святкували День суду, але я була здивована, і (в Артема багато талантів, він дійсно гарний помічник, він дуже гарно виконує свою роботу) ви, дівчата, навіть не знаєте, як він гарно співає. Я була вражена, що він дуже багато пісень знає напам’ять, він знає такі серйозні речі, як творчість Висоцького, наприклад. І це трошки було смішно, бо співав він підряд і багато. Але мене це вразило, і вразило Лілю, я думаю. Людина розкривається. Талановита людина талановита в усьому. Це про нашого Артема.

Ольга Шкіль: Можливо, були якісь нервові моменти? Зараз зрозуміло: будь-які моменти життя ми згадуємо з усмішкою, тому що вони пройшли, ми їх пережили. Може, зараз згадаємо якийсь такий нервовий момент?

Наталія Єгорова: У нашій роботі, звісно, бувають помилки. Той, хто не працює, не робить помилок, це зрозуміло. Але коли в нас якась помилка виникає, то це помилка всього колективу. У нас ніколи такого немає, що ми звинувачуємо одне одного. Є проблема, яку треба вирішити, і все. Такого «як це вийшло», «хто це зробив», «яким чином» немає. Ми знаємо, що цю проблему вирішимо – і її не буде надалі. Але звинувачень ні в якому разі.

Ольга Шкіль: Це дуже хороша порада в побудові команди: не шукати винного, а визнати факт проблеми і разом, спільними зусиллями її вирішувати. Можливо, Артем згадає якийсь нервовий момент?

Артем Дерев’янко: Завдяки нашому колективу, як правильно сказала Наталія Миколаївна, будь-які нервові моменти зводилися до максимально ефективних пошуку, шляху їх вирішення, робилися просто якісь відповідні висновки. Кожен сам для себе й у цілому колективно. І ці нервові моменти просто переростали в робочі моменти.

Ольга Шкіль: І в досвід.

Артем Дерев’янко: Так, і завдяки, ви знаєте, тому, що наш колектив дуже швидко сформувався, але дуже тісно, можна сказати, що нервових моментів, навіть незважаючи на специфіку нашої роботи, кількість справ і їхню складність, можу констатувати, що надто нервових моментів нема, дай боже, і не буде.

Наталія Єгорова: Робоча відповідальність. І Ліля, й Артем дуже відповідальні люди. Розуміючи, що якась ситуація сталася, це тільки внаслідок великої кількості справ, завантаженості.

Ольга Шкіль: Людський фактор.

Наталія Єгорова: Так, людський фактор. Я трошки напружуюсь, коли Артем каже: «Наталіє Миколаївно, у нас там сталася якась ситуація». Але потім він м’якше говорить.

Лілія Казюк: Але потім завжди завершення: «А ще в нас приємні новини». (сміються)

Ольга Шкіль: Скажіть, будь ласка, щоб ви особисто побажали своїй команді в майбутній спільній роботі й чого хотіли б разом досягти? Можливо, у Верховний Суд перейти.

Наталія Єгорова: Ви знаєте, нам подобаються наша робота й наш колектив. Ми обговорювали це питання, що хотіли б. Я, звичайно, бажаю професійного росту й Лілі, й Артему.

Ольга Шкіль: Щоб потім також розповідали, як працювали секретарями, помічниками.

Наталія Єгорова: Людина повинна професійно зростати. Тому я буду дуже радою й максимально, чим можу, допоможу в кар’єрному рості й вважаю, що команда - це добре, але й в Артема, і в Лілі великий потенціал, і цю люди достойні займати вищу посаду та рухатися далі.

Артем Дерев’янко: По-перше, є такий гарний вираз, що надзвичайно важливо не де ти працюєш, а з ким. Тому я бажаю нашій команді залишатися єдиною, а по-друге, побажав би на далеке майбутнє не втрачати контакти одне з одним, незважаючи на ситуації, які складуться, і де хто буде як розвиватися, працювати, що буде відбуватися. Завжди залишатися людьми, залишатися разом. Це такий тісний контакт, який на роботі виник, і його треба підтримувати. Завжди буду радий бачити й Наталію Миколаївну, і Лілю в будь-яких життєвих ситуаціях.

Лілія Казюк: Знаєте, надзвичайно приємно, коли людині хочеться повертатися додому та вранці прокидатися й іти на роботу. То хочеться й надалі, щоб в нашій роботі було бажання працювати й з усмішкою йти додому, потім знову повертатися та відчувати себе дійсно щасливою людиною. Бо, як попередньо говорив Артем, наше життя не закінчується на роботі, у нас ще є поза робочі моменти, тому нехай у всіх сферах складається все, як кожен з нас про те мріє.

Ольга Шкіль: Я зараз пропоную наостанок дати трошки порад. Вони, у принципі, у нас були протягом нашої розмови, але можливо, підсумуємо. Що ви можете підказати тим, хто починає працювати в такій маленькій команді «секретар-помічник-суддя», і на що варто звертати увагу, як себе поводити?

Наталія Єгорова: Чому мені подобається працювати в нашій команді? У нас завжди в усіх гарний настрій, це дуже важливо. Коли з усмішкою, коли Артем завжди каже: «Наталіє Миколаївно, не переживайте, усе буде добре». І так само каже Ліля. Для мене це дуже важливо, тому що мої хвилювання одразу десь відходять на задній план. Дуже важливі усмішка, доброзичливість і гарний настрій. Тоді не буде напруженості в стосунках.

Артем Дерев’янко: Я можу додати тільки одне: завжди бути відвертим одне з одним, не боятися визнати свої помилки. Бо, як правильно сказала Наталія Миколаївна, усі ми помиляємося, а не помиляються ті, хто нічого не робить. Але якщо ти вмієш визнати свою помилку й сказати завчасно, у вас більше шансів її якось нейтралізувати, вийти із ситуації. На цьому, на довірі, і будується колектив, тому що без неї він розпадеться, на мій погляд.   

Наталія Єгорова: Так, злагоджена робота колективу - запорука успіху, це найголовніше. Якщо комфортно, робота завжди буде в радість.

Лілія Казюк: Так, дійсно, хочеться порадити не зациклюватися, навіть якщо будуть якісь непорозуміння, завжди знаходити компроміс. Гарний настрій, усмішка - це найбільша й найкраща зброя проти всіляких помилок наших чи навантаження. Якщо будуть настрій і бажання якісно працювати, то ніяких проблем не буде.

Наталія Єгорова: І бажання допомогти одне одному в роботі, у вирішенні питань.

Ольга Шкіль: Ми вам дуже дякуємо. Сподіваємося, що нашим слухачам буде корисною ця інформація, зокрема про те, як почуватися, поводити себе в новому колективі навіть незалежно від того, чи ви будете працювати в суді, чи в будь-якій іншій установі.

Наталія Єгорова, Артем Дерев’янко, Лілія Казюк: Дякуємо всім слухачам. 

  

 

Зателефонувати до суду   • 044 254 21 99 • 097 517 67 65 •