Судові подкасти: робота Інформаційного центру під час карантину
- Деталі
- Створено: Понеділок, 04 травня 2020, 14:20
З 12 березня в Україні введений карантин для того, аби запобігти поширенню COVID-19. Це спричинило й зміни в роботі судів.
У першому подкасті Шостого ААС говоримо про роботу інфоцентру суду під час карантину:
• прийом документів, комунікація з учасниками справи;
• як відбувається ознайомлення учасників справи з матеріалами справи;
• особистий прийом громадян й інші нововведення.
Ольга Шкіль, прессекретарка суду: Шановні слухачі, вас вітає Шостий апеляційний адміністративний суд. Сьогодні ми запускаємо низку подкастів про роботу суду. Зокрема, сьогодні будемо говорити про Інформаційний центр і його роботу під час карантину. Отже, розпочнемо.
Ольга Шкіль: Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 з 12 березня 2020 р. до 11 травня 2020 р. на всій території України встановлений карантин.
Заборони, зазначені в цій постанові, спричинили певні зміни й у роботі.
Наприклад, прийом документів безпосередньо від відвідувачів у суді не ведеться. Такі документи приймаємо через спеціальну скриньку, розміщену в суді.
Учасник справи може ознайомитися з матеріалами справи, отримавши сканкопії на свою електронну адресу.
Що ще змінилося і як це вплинуло на організацію роботи в суді, дізнаємося безпосередньо в начальниці інформаційного центру Антоніни Коваленко. Тоню, розкажи, будь-ласка, що змінилося у роботі відділу під час карантину?
Антоніна Коваленко, начальниця інформаційного центру: Вітаю наших слухачів. Змінилося насправді дуже багато. Якщо у січні-лютому на електронну адресу суду надходило близько 800 листів, то у березні та квітні обсяг такої кореспонденції збільшився у понад півтора рази (в середньому це 1300 листів на місяць).
Удвічі порівняно з січнем зросла і кількість заяв, що подаються через підсистему «Електронний суд».
А от кількість телефонних звернень залишається стабільною – біля 1200 дзвінків на місяць.
Ольга Шкіль: У суді також розміщена скринька для подачі документів. Скажи, Тоню, чи користується вона популярністю?
Антоніна Коваленко: Цього місяця через скриньку, тобто безпосередньо в приміщенні суду, поданий 141 документ. Раніше, звичайно, таких документів подавалося значно більше.
Ольга Шкіль: Громадяни можуть надсилати документи до суду через пошту. Скажи, будь ласка, яка кількість листів надісланих саме поштою?
Антоніна Коваленко: Як і раніше, досить значна. Укрпошта доставляє нам понад 2500 письмових документів щомісяця.
Ольга Шкіль: Інформаційний центр займається не лише прийомом і реєстрацією документів, але й ознайомлює з матеріалами справи. Тоню, розкажи щось цікаве з цього приводу та як сторона може ознайомитися зі справою інакше, ніж у приміщенні суду?
Антоніна Коваленко: З початку карантину ми здійснюємо ознайомлення з матеріалами справ дистанційно. У разі надходження заяви на ознайомлення ми скануємо необхідні матеріали справи та направляємо їх на електронну адресу сторони.
Ми порахували, що працівники відділу протягом карантину відсканували більш ніж 7 тисяч аркушів.
Так, це більш копітка робота, вона вимагає більших витрат часу та людських ресурсів, але ж вочевидь це дуже зручно для учасників справи й, головне, не вимагає їх присутності в суді.
Ольга Шкіль: Скажи, будь ласка: наприклад, я хочу ознайомитися з матеріалами справи, що мені потрібно для цього зробити? Я маю на увазі конкретну схему, як суд ознайомлює окремо взятого громадянина із заявою.
Антоніна Коваленко: По-перше, необхідно написати й подати до суду заяву на ознайомлення з матеріалами справи. Після отримання такої заяви працівник відділу контактує із заявником та уточнює, які саме документи необхідно відсканувати та відправити.
Зі свого боку, заявник після отримання документів повинен надіслати на електронну адресу суду лист-підтвердження про отримання таких документів.
Ольга Шкіль: До речі, шановні наші слухачі, шаблон заяви для ознайомлення з матеріалами справи ви можете знайти на офіційному сайті Шостого апеляційного адміністративного суду.
Ольга Шкіль: Тоню, дякую тобі за розмову, за цікаві дані. І зараз до нашої дискусії приєднується керівник апарату суду Ірина Герасименко. Пані Ірино, що ще нового в роботі інформаційного центру?
Ірина Герасименко, керівник апарату суду: Можу відзначити, що все більшої популярності набувають звернення за отриманням інформації через офіційну сторінку суду у фейсбуці. У період карантину кількість таких звернень зросла вдвічі. Нагадаю, що через цей сервіс можна досить оперативно отримати як інформацію у справі, так і про роботу суду в цілому.
Що ще важливо? До 11 травня був припинений особистий прийом громадян. Якщо карантин буде продовжений, то надалі плануємо проводити прийом у режимі відеоконференції.
Ольга Шкіль: Отже, шановні слухачі, давайте підсумуємо, що ми з вами дізналися:
• наразі, не обов’язково приходити до суду для того, аби подати документи: їх можна направити поштою, електронною поштою або через кабінет «Електронного суду»;
• копії матеріалів справи також можна отримати на свою електронну адресу й ознайомитися з ними, не виходячи з дому: досить лише направити відповідну заяву на електронну адресу суду. Нагадую, що шаблон заяви й електронну адресу суду ви можете знайти на нашому сайті;
• якщо ви не можете додзвонитися до Інформаційного центру за номерами телефонів, вказаними на сайті, пишіть у месенджері фейсбуку, і наші фахівці так само нададуть необхідну інформацію.
Залишайтеся здоровими та пишіть, які ще питання вас цікавлять і їх необхідно висвітлити в наших подкастах.
Щиро з вами.