справа №752/17294/15-а Ухвала суду від 23 жовтня 2015 року
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 752/17294/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Антонова Н.В. Суддя-доповідач: Мєзєнцев Є.І.
У Х В А Л А
Іменем України
23 жовтня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого – судді Мєзєнцева Є.І., суддів – Старової Н.Е., Файдюка В.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Палаш Аліни Юріївни на постанову Голосіївського районного суду м. Києва від 22 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Палаш Аліни Юріївни до Відділу ведення Державного реєстру виборців Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №800064 Голосіївської районної у м. Києві виборчої комісії Територіального виборчого округу №3 про уточнення списку виборців, -
ВСТАНОВИВ:
Палаш Аліна Юріївна звернулась до суду з адміністративним позовом до Відділу ведення Державного реєстру виборців Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №800064 Голосіївської районної у м. Києві виборчої комісії Територіального виборчого округу №3 про зобов’язання Відділу ведення Державного реєстру виборців Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації внести дані до Державного реєстру виборців про зміну виборчої адреси позивача, зобов’язання Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №800064 Голосіївської районної у м. Києві виборчої комісії Територіального виборчого округу №3 внести зміни до списку виборців, включивши до списку виборців дані позивача.
Постановою Голосіївського районного суду м. Києва від 22 жовтня 2015 року у задоволенні адміністративного позову - відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідно до ч. 5 ст. 173 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомленні про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового засідання.
Сторони до судового засідання не з’явилися, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином.
З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, як це передбачено ст. 197 КАС України.
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернулася до Відділу ведення Державного реєстру виборців Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про внесення щодо неї відомостей до Державного реєстру виборців.
Між тим, за результатами розгляду позивачу було відмовлено у задоволенні її заяви, мотивуючи тим, що вона не відноситься до територіальної громади, визначеної реєстрацією у паспорті громадянина України.
Як вбачається з паспорту громадянина України, виданого на ім'я Палаш Аліни Юріївни, остання зареєстрована за адресою: м. Луганськ, вулиця Краснознамьонная, буд. 110.
Згідно Довідки № 03001000151 від 20 жовтня 2014 року, виданої на ім'я Палаш Аліни Юріївни, позивач перебуває на обліку осіб, переміщених з тимчасово окупованої території України та зареєстрована за адресою: м. Київ, вул. Кустанайська, буд. 6, кім. 507. Термін дії вказаної довідки продовжено до 21 квітня 2016 року. Як вбачається із зазначеної довідки, вона пред'являється із дійсним паспортом громадянина України, або іншим документом, що посвідчує особу.
Посилаючись на вищезазначену Довідку позивач звернулася до суду за захистом своїх прав та законних інтересів та просить задовольнити її адміністративний позов, зобов’язавши відповідачів включити її до списку виборців.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України “Про місцеві вибори” - право голосу на виборах депутатів сільської, селищної, міської ради, виборах голів сільського, селищного, міського голови мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, належать до відповідної територіальної громади та проживають в межах відповідного виборчого округу.
Громадяни України, які мають право голосу на відповідних місцевих виборах, є виборцями.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України “Про місцеві вибори” документом, який посвідчує особу, підтверджує громадянство та засвідчує місце проживання виборця на місцевих виборах є:
1) паспорт громадянина України; 2) тимчасове посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України).
Належність громадянина до відповідної територіальної громади та проживання його на відповідній території визначається його зареєстрованим місцем проживання (ч. 3 ст. 3 Закону України “Про місцеві вибори”).
Крім того, за приписами ч. ч. 1, 2 ст. 8 Закону України “Про державний реєстр виборців” - виборчою адресою виборця є адреса його житла або місця перебування виборця чи інша адреса, що замінює адресу житла виборця, яка є підставою для віднесення виборця до відповідної виборчої дільниці. Виборча адреса виборця визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” - громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов'язані протягом десяти днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання.
Статтею 3 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” передбачено, що реєстрація - це внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру та до паспортного документа про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси житла.
Виходячи з аналізу вказаних норм, колегія суддів приходить до висновку, що місце реєстрації в паспорті громадянина України має ключове юридичне значення при вирішенні виборчих спорів щодо включення до списків виборців для голосування на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, оскільки залежно від місця реєстрації виборця визначається його виборча адреса.
Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України “Про місцеві вибори” - органи ведення Державного реєстру виборців складають попередні списки виборців для звичайних виборчих дільниць відповідно до Закону України “Про Державний реєстр виборців”, а також виготовляють іменні запрошення, передбачені частиною другою статті 31 цього Закону. Попередній список виборців для кожної звичайної виборчої дільниці виготовляється в одному примірнику.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону України “Про місцеві вибори” - орган ведення Державного реєстру виборців з урахуванням відомостей, поданих згідно із Законом України “Про Державний реєстр виборців”, рішень відповідних територіальних виборчих комісій щодо утворення дільничних виборчих комісій спеціальних виборчих дільниць (в частині включення членів дільничних виборчих комісій до списків виборців на відповідній спеціальній виборчій дільниці), за наслідками розгляду заяв виборців, повідомлень дільничних виборчих комісій спеціальних виборчих дільниць про включення виборців до списку виборців на спеціальній виборчій дільниці, а також рішень судів, отриманих не пізніш як за п'ять днів до дня голосування, виготовляє уточнений список виборців.
Враховуючи, що за даними паспортного документу позивач не належить до територіальної громади Голосіївського району м. Києва, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Згідно до ч. 9 ст. 177 КАС України - судове рішення суду апеляційної інстанції є остаточним.
Керуючись статтями 160, 172, 173, 174, 177, 179, 196, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Палаш Аліни Юріївни – залишити без задоволення, а постанову Голосіївського районного суду м. Києва від 22 жовтня 2015 року – без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Є.І. Мєзєнцев
суддя Н.Е.Старова
суддя В.В.Файдюк