Правові позиції Верховного Суду. Оновлення: сфера реалізації публічної фіндіяльності; публічна служба; сфера дорожнього руху; судові витрати; процесуальні строки; адміністрування податків; захист політичних (крім виборчих) і громадянських прав
Правові позиції Верховного Суду – це інформаційний розділ, у якому ми публікуємо короткий зміст правової позиції або висновок Верховного Суду та посилання на відповідне рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Останні оновлення в категоріях адміністративних справ:
- справи зі спорів у сфері реалізації публічної фінансової політики
Наявність у забудовника об`єктів із середніми та значними наслідками укладених трудових договорів з найманими працівниками є обов’язковою умовою для отримання ліцензії – постанова Верховного Суду від 08.04.2020 р. у справі № 808/2508/17.
Правова позиція Верховного Суду щодо виплати поліцейським грошової компенсації за невикористану відпустку за попередні роки – постанова Верховного Суду від 31.03.2020 року у справі № 808/2122/18.
Виключно водій, а не особа, яка сидить з кермом, підлягає відповідальності за порушення правил дорожнього руху – постанова Верховного Суду від 19.02.2020 р. у справі № 204/8036/16-а.
- позиції, пов'язані з процесуальними питаннями:
Велика Палата ВС відступила від попередньої правової позиції визначивши, що за оскарження адмінпостанов необхідно платити судовий збір. Він сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, а розмір та порядок сплати судового збору встановлюється законом. Чинне законодавство містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення – постанова ВПВС від 18.03.2020 р. у справі № 543/775/17.
У разі оскарження нормативно-правового акта строк такого оскарження буде вимірюватися всім часом чинності цього документа. Обчислюючи строк звернення до адміністративного суду з позовом про оскарження нормативно-правового акта, необхідно брати до уваги його багаторазове застосування та триваючу дію (тривала чинність). Строк звернення до адміністративного суду із позовом не може обмежуватися шістьма місяцями, передбаченими ч. 2 ст. 99 КАС України. У разі оскарження нормативно-правового акта строк такого оскарження буде вимірюватися усім часом чинності цього нормативно-правового акта – постанова Верховного Суду від 13.03.2020 р. у справі № 826/27282/15.
Сума коштів, на яку накладається адміністративний арешт, не повинна перевищувати суму податкового боргу, право на стягнення якої наявне в органу ДПС на момент прийняття судом рішення про застосування адміністративного арешту. Сума коштів, на яку накладається арешт, не повинна перевищувати суму податкового боргу. Арешт може стосуватися лише тих коштів, які є необхідними для виконання певних зобов`язань платника податків – постанова Верховного Суду від 16.04.2020 р. у справі №804/7201/16.
- справи щодо захисту політичних (крім виборчих) і громадянських прав
Несвоєчасне подання заяви про переоформлення ліцензії у зв’язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата є самостійною підставою для звернення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення. Суб’єкт інформаційної діяльності має обов’язок подавати інформацію про будь-які зміни в структурі власності. Несвоєчасне подання заяви про переоформлення ліцензії у зв’язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата є самостійною підставою для звернення Нацради до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення – постанова Верховного Суду від 31.03.2020 р. у справі № 815/6160/17.